• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4464 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۵ شهريور

روزنه اميدي  كه علي‌ طيب‌نيا گشود

گروه اجتماعي

تغييرات كلان مديريت در وزارت آموزش و پرورش آن هم در آستانه سال تحصيلي فضاي نامناسبي را در اين عرصه رقم زده بود اما نخستين انتصاب وزير جديد روزنه اميدي در چشم ناظران گشوده است. انتصاب «علي طيب‌نيا» وزير پيشين امور اقتصادي و دارايي به‌عنوان مشاور اقتصادي وزارت آموزش و پرورش پيام مشخصي را منتشر كرده است؛ اقتصاد وزارت آموزش و پرورش اهميت ويژه‌اي يافته است ولو فقط 2 سال تا پايان عمر دولت باقي باشد.

آنچه از انتصاب طيب‌نيا مي‌توان برداشت كرد واكنش‌هايي است كه از سوي فعالان صنفي در عرصه آموزش بروز يافته است. در واكنش به انتصاب طيب‌نيا از سوي حاجي‌ميرزايي وزير آموزش و پرورش به عنوان مشاور و مسوول كميته ساماندهي اقتصاد اين وزارتخانه، طاهره نقي‌يي دبيركل سازمان معلمان با مثبت ارزيابي كردن اين اقدام، ابراز اميدواري كرد براي ساير مقوله‌ها نيز مانند اقتصاد آموزش و پرورش چاره‌اي راهبردي انديشيده شود.

دبيركل سازمان معلمان به سخن معلم گفته است: شنيدن خبر استفاده از يك چهره ملي و موفق در عرصه اقتصاد براي مجموعه‌اي كه مسائل اقتصادي آن كلاف پيچيده و سردرگمي شده است را به فال نيك مي‌گيريم و آن را نشانه‌اي از نگاه راهبردي و تخصصي و فرابخشي به مسائل و چالش‌ها و مشكلات آموزش و پرورش مي‌دانيم.

نقي‌يي همچنين در اين باره افزوده است: بي‌ترديد همان‌گونه كه هميشه ابراز مي‌كرديم مسائل آموزش و پرورش ريشه‌هاي خارج از سيستم داشته و راهكارهاي خارج از سيستم و كلان و راهبردي مي‌طلبد، تاكيد مي‌كنيم كه لازمه آن نيز وجود مديران ارشد توانمندي است كه فارغ از روزمرّگي قطار نظام آموزشي را روي ريل كارآمدي قرار دهند. دبيركل سازمان معلمان ايران گفت: اميدوارم براي ساير بخش‌ها نيز چاره‌اي اساسي انديشيده شود و انتظار مي‌رود آقاي طيب‌نيا كه اقتصاد را خوب مي‌شناسند و مي‌فهمند با شناخت دقيق از آموزش و پرورش با تشكيل يك تيم همه‌جانبه اتاق فكر كارآمدي را براي اقتصاد آموزش و پرورش به صورت اختصاصي شكل دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون